Träningen

Min fina lilla bus häst! Shit vilken gummiboll han var och han hoppade mig ur sadeln nästa varje språng.
Träningen gick annars bra men det känns att det är i början av säsongen för han är lite starkare och inte riktigt lika lyhörd för hjälperna som vanligt. Tyvärr var vi sex (!!) stycken i gruppen så det blev lite trångt oså.
Vi började som vanligt med mycket tempoväxlingar, lite bommar, öppnor och mycket utan stigbyglar, Han var inte helt med på noterna hela tiden men ja det var väll inte jag heller antagligen ;)
Sen travhoppade vi en kryssoxer med en bom framför som sedan höjdes upp till säkert 110 cm, måste säga att det var lite obehagligt att travhoppa så högt för jag är van att man bara hoppar några travhopp och sen går över till galopp. 
Men det gick super och han fick ett grymt tryck i kroppen. Sen hoppade vi lite studs-serier och sedan avslutade vi med: travbommar en kryssoxer, studs räcke, ett galoppsprång räcke och 2 galoppsprång oxer. En ganska muskelpumpande övning alltså.

Lilla busen hoppade och studsade efter den ovanstående övningen och en gång så började han bocka ganska rejält och då försökte jag sitta kvar och sen försökte jag bromsa med yttertygeln (som man ska) och tror ni inte att han fortsätter bocka men svänger in mot sargen samtidgt!
Så han typ hoppade på sargen och skrapade i mitt knä ganska rejält och hans hovar och sänt slog i väggen. Men det gick bra mina ridbyxor gick sönder och jag har lite blåmärken men Sammy va helt oskadd så det var skönt.
Men ibland är han ju lite knäpp min sötis ;)
Men han fick super mycket beröm av Emma och hans språngkurva blir bara bättre och bättre, jätte kul!
Gammal bild!



Kommentarer
Postat av: Lina S

Åh vad kul att det gick så bra! :) Men det är jobbigt när man flyger av dem för de har så mkt rygg. haha

2011-01-28 @ 22:01:37
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina S

SV: absolut!

2011-01-29 @ 22:34:46
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0