Träningar

Jag har funderat länge på att börja träna ponnyryttare i markarbete/hoppning för det är grymt kul att följa någon annans utveckling och kunna hjälpa till mer än en vanlig tränare. Men då pratar jag om lite yngre ponnyryttare som tävlar typ lokalt. Jag har redan en elev som står i samma stall som mig som ska börja tävla hoppning.

Jag har tävlat upp till lätt:A och satasar på de högre klasserna, jag är ambitiös och snäll och vill alltid att hästan ska må bra och jag är förstående.
Jag är dock inte utbildad eller nåt men jag har tränat för duktiga tränare som t.ex Fredrik Gustavsson, Sven Ingvarsson och Emma Emanuelsson. Jag har varit 2 veckor hos en jätte duktig massör och fysioterapeft?(heter det så)? som har lärt mig att rida för att få en hållbar och lösgjord häst. Innan jag åkte till henne så visste jag inte att yttertygeln betydde så mycket, visst jag visste att den var viktig men inte så mycket som den verkligen är!
Så jag är ännu mer taggad på att vara "tränare" om jag kan få ponnyryttare att rida mer harmoniskt och inte bara flänga runt.
Det ska alltid vara kul att rida, både för hästen och för dig!

Så om ni vet någon som vill ha lektioner i skara trakten eller runt om så är det bara att höra av er på mejlen [email protected] Där kan ni även få mitt mobilnummer.

Såklart kostar det inget första gången eftersom jag gör det för att det är kul.



Kommentarer
Postat av: Samuel Blomberg

Ja vi har ju redan pratat om det :) så klart jag vill det :D

2011-01-11 @ 15:06:54
URL: http://najjethebest.bloggplatsen.se/
Postat av: Amanda

SV: jajo det skulle inte vara helt fel med lite hjälp.. Men i så fall så får du rida på henne någon dag först :D det är ju lättare när man känner hästen lite :)

2011-01-16 @ 12:12:31
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: Matilda

Grymt fin häst =D

2011-01-28 @ 10:08:35
URL: http://madmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0