Fy Julia!

Som Millan påpekade kan man inte säga att uppdateringen har vart super xD
Men i onsdags hängde jag med Klara till Uddevalla för hon skulle träna för Sven Ingvarsson. Hon hoppade in för Moa Lindgren som va på semester så då fick jag också hänga med :D
Det blev en jävligt lång dag för Klara skulle rida Sligo åt Moa så vi åkte från stallet redan klockan 3. Vid halv 8 började träningen och det visade sig att vi bara va 3 stycken= Gött!!!
Sven va jätte bra!! Han va lite annorlunda men väldigt skicklig och såg vilken häst man satt på innan man hann hoppa och det va mer "hoppning" och inte en massa markarbete hela tiden so vissa tränare gör utan det var ren hoppning. Visst de hästar som inte va så välridna fick jobba lite mer men vi jobbade inte överdrivet mycket markarbete. Det känns som att vissa tränare bara fokuserar på att hästarna ska vara lydiga hela tiden fast man testar inte att hoppa så mycket högre för att se så att inte bara markarbetet funkar så ja ni fattar vad jag menar.
Men iallafall det gick AS BRA!! Jag satte bra tryck i honom från början och han hoppade som en jag vet inte vad. Skit fin va han och jag tänkte inte så mycket på höjderna och bara red! Tillslut hoppade vi hinder runt 120 så det va en rejäl kick för självförtroendet!
Tummen upp för bra tränare!

Kommentarer
Postat av: emilia

haha de är bra julia mer uppdate;)

hah själv tänkte ja börja uppdatera lite mer.. hehe



va gött att han va bra och självförtroendet kom fam för du kan julia och du har en super häst vad är problemet :D kör hårt gumman för du kan :D love ya <3

2010-10-24 @ 13:05:44
URL: http://emiliasandh.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0