Dagens ridning

Han va verkligen jätte fin idag! Red igenom honom ganska rejält men även att han hade vilat igår var han alldeles lösgjord redan från början! :D Jag känner verkligen att det har släppt i markarbetet och han är grymt lösgjord hela tiden bara att lägga honom i en låg form från början och sedan plocka upp lite. Han är helt annorlunda mot vad han va när jag fick honom och ja vad kan jag säga träning ger färdighet!

Det är verkligen en grym känsla att veta att man har gjort mycket jobb själv och att det ger så stora resultat såpass snabbt. I början kunde jag sitta hela passet för att bara få honom att slappna av och få ryggverksamhet men nu är han avslappnad från början, ryggen och bakbenen kommer igång snabbt och hela han känns sådär nöjd och avslappnad ut och han frustar ofta. Det är ett riktigt lyckorus när det är många i ridhuset och de flesta utbrister "Va fin ha har blivit sen du fick honom" eller "gud va fin han ser ut!" då blir man alldeles varm i hjärtat.
Underbaring till häst jag har!<3
Måste be någon att filma när jag rider lite själv så ni får se.


Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

haha tycker jag med :D

2010-10-27 @ 16:55:45
Postat av: Anonym

Snyggt underbett/haka :)

2010-11-23 @ 00:39:49
Postat av: Ida

fin header :D

2010-11-23 @ 01:54:36
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Emelie Jansson

trevlig blogg, hoppas du får en bra dag! :)

2011-01-06 @ 12:36:51
URL: http://fjordyy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0